מסתייגים מההסכם עם איראן? ארה"ב: "רק הסכם הבנות"

    אבי יעקב No Comments on מסתייגים מההסכם עם איראן? ארה"ב: "רק הסכם הבנות"

    שר החוץ האמריקני: "הדיווחים על הגעה להסכם – לא מדויקים ולא נכונים". לפיכך מסתמן כי בירושלים ובוושינגטון מנסים למזער את ממדיו של ההסכם המתרקם בין ארה"ב לאיראן על תוכנית הגרעין. בינתיים, שר הביטחון גלנט נפגש בבריסל עם מקבילו האמריקני

    צילום: אלעד מלכא, משרד הביטחון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בארה"ב, וגם בישראל, מכנים את ההסכם המתרקם בין וושינגטון לטהראן על תוכנית הגרעין כ"הסכם הבנות", ייתכן כדי לייתר את הצורך בלאשר את ההסכם בקונגרס וגם כדי שבישראל לא יביעו כלפיו התנגדות נחרצת – כך פורסם ב"אולפן שישי".

    במקביל, שר הביטחון, יואב גלנט פגש ביום חמישי את שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין בבירת בלגיה, בריסל. השר גלנט נפגש עם מקבילו על אדמת אירופה בשל הנחייתו של ראש הממשלה נתניהו לשריו שלא להגיע לוושינגטון כל עוד לא תואמה לו פגישה עם הנשיא ביידן בבית הלבן.

    גורם ביטחוני בכיר סיפר שישנה עליית מדרגה משמעותית בשיתוף הפעולה והעבודה האדוקה בין ארה"ב לישראל בסוגיה האיראנית. לדבריו, צוותים מקצועיים יעבדו יחד עם צה"ל ומערכת הביטחון. כך למעשה, ישראל מקבל ערובה משמעותית מארה"ב לשמירה על ביטחונה. בתוך כך, גלנט הבהיר בפגישה שגם במצב של שיתוף פעולה אדוק עם ארה"ב, ישראל תמשיך לשמור לעצמה את הזכות לפעול ולהגיב.

    שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, נשאל הערב במסיבת עיתונאים על הדיווחים ולפיהם מתקיימים שיחות לא ישירות בין ארה"ב לאיראן. בלינקן השיב שחלק מהדיווחים על הגעה להסכם גרעין מחודש – לא מדויקים או לא נכונים". הוא חזר על העמדה האמריקנית, ולפיה ארה"ב נחושה למנוע מאיראן להחזיק בנשק גרעיני – אך הבהיר שהם עדיין מאמינים שהדרך הטובה ביותר להבטיח זאת היא באמצעות דיפלומטיה. עם זאת, בלינקן הדגיש ש"כל האופציות עדיין על השולחן".



    0 תגובות